Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Onsdag

Av Kajsa - 12 augusti 2009 08:00

Peter och Joannahs nya familjemedlem...En liten Zindra!

En jämthund är det.

Fan vilken åska det var i morse! Jag hade mkt svårt att somna i natt av olika anledningar...och så åskan i morse...Det blir nog en blundning på soffan senare i dag.

Tänkte fortsätta att torka ur skåparna i köket i dag.

Sen ska det ju bakas lite till fredag. Vi har ju en 18 åring här då.

Tänk hur fort åren har gått och hur otroligt rädd jag var att missta honom...Den hemska känslan sitter ju i ryggmärgen...varje gång remissen till Hjärtundersökningen kommer dras jag ner i dimman igen...

Men nu fyller det lilla livet alltså 18 år! Givetvis skall det firas ordentligt!

Ingen fyllefest om nu nån tror det!

Det kommer förutom släkten några kompisar till Pontus. Antagligen far dom väl till stan sen men jag hoppas inte det.

Jag är själv inne i en "tycksyndommej"period...Allt känns jävligt jobbigt...ingen iver i mitt bröst...inget att se framemot heller...men det är väl bara att gilla läget till det går över...:-)

Söker russinen i kakan varje dag och faktiskt så finns det rätt många ändå...

I går fick jag handlat...Lydias skåp monterat...äta hemmagjord pizza...hemmagjorda piroger...

Så visst finns det russin i kakan!

I dag blir det nog inga sandbankar...hehehe...Men när det nu är skitväder så passar jag på att städa i köket...höstsanering.

Nästa vecka jobbar jag på dagis igen! Roligt! Man behövs nånstans i allafall...

Ha det gött mina vänner! 

 
 
monica

monica

12 augusti 2009 09:12

Visst finns det russin=) Men ibland får man smula sönder hela kakan innan man hittar dom!!!Ha en fin dag här öser regnet ner just nu !

http://mokos59.spaces.live.com

 
Ingen bild

malin

12 augusti 2009 10:37

åh, känner igen mej precis, jag får också perioder ibland då allt bara känns skit... tack och lov så går dom över! Man får försöka att vända allt och börja se de positiva sakerna också, även om det är svårt...

 
Ingen bild

Bettan

12 augusti 2009 13:45

Tråkigt att det känns jobbigt för dig nu men tro mig - vi är många som behöver dig!!
Kram

 
Ingen bild

elli

12 augusti 2009 17:26

Fy så tråkigt det känns när du inte mår bra. Det måste vare en vita och en gula i ägget!!!

 
Lena L

Lena L

12 augusti 2009 19:28

Hmm, "behövs någonstans" skriver du. Jag undrar om det inte är så ibland att du behövs lite för mycket? Det låter som om du skulle behöva någonting kul och avslappnande, bara för dig själv! Hoppas det känns bättre snart!

http://www.belena.net

 
Ingen bild

mamma

12 augusti 2009 20:16

Jag är deppig för det här regnet, det bara vräker ner. Och du ska lära din familj att inte ta allt för givet. Låt dem passa upp dig lite.Få se hur jag hinner gratta Pontus. Jag gillar det där med saft och kakor ett riktigt kalas.

 
Ingen bild

Cessi

12 augusti 2009 21:19

Du behövs för att mitt hjärta ska slå.
Det finns ingen som du.
Längtar till de stunder vi suttit och njutit med varsin bok , man njuter så gott när man har någon som kan njuta "likadant".




 
Ingen bild

kerstin

12 augusti 2009 22:50

kram

 
Ingen bild

Ulla

13 augusti 2009 00:00

Jag säger som Lena, jag tycker det verkar finnas en hel bunt människor som verkligen behöver dig. Schemalägg några timmar i veckan för dig själv, ligg och läs eller gå i skogen eller vad som helst när ingen får störa. Och maten ska så klart så på bordet när du kommer hem.

 
Ingen bild

Åsa

13 augusti 2009 15:50

Jag har nog hamnat i samma depp-period som du:/ Allt som jag gör, misslyckas jag med... Ingenting känns riktigt bra. Just nu skulle jag vilja vara en björn som först mumsar blåbär i skogen och sen går i idé...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards