Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Kajsa - 15 maj 2009 20:53

Lilla Viggo har Femte sjukan! Han vaknade prickig i morse och Joannah var med han på vårdcentralen där ett einstein talade om för henne att han nog hade tredagarsfeber...

Eftersom jag jobbat och dessutom har liiite svårt att köra bil så kom Joannah och pojkarna hit på eftermiddagen så att jag kunde se hur han såg ut.

Jag tyckte det såg ut som en allergisk reaktion och gav han Betapred. SEN ringde jag till Magnecylverkstan och var riktigt jävlars förbannad!!!! Hur i hela Hissingen kan man skicka hem ett så litet barn UTAN att en läkare har sett det? Fiskarna som for genom luren var otroligt heta...

Innan Joannah och killarna for hemmåt ringde jag till Akuten igen och sa att dom kommer förbi och visar upp Viggo. Det skulle gå bra och läkaren skulle komma och titta. Femte sjukan!!! har inte hört så mkt om den sjukan men så pass mkt vet jag att man INTE smittar då utslagen kommit.

Viggos kinder ser ut som riktiga hamsterkinder...

Utslagen försvinner inom en vecka men kan återkomma under ett par veckor.

Fick inte mitt moderna gips i dag...vilket betyder tortyr på måndag...

Vilken fin och solig dag vi haft i dag. På jobbet har vi vart ute hela dagen. När jag kom hem tvättade jag en tvätt och skurade köksgolvet...vilket inte alls syns mera...men det finns det som är värre än ett nyskurat  och nysmutsat golv!

Lydia sover över hos familjen Isakssons och i morgon skall hon och Henny och Emmy på kalas till P och M. Själv vet jag inte om jag ids lyfta ett finger...

Skall baka äggfria muffins till Antons treårskalas på söndag...med frosting...

När vi var och firade Ida för några veckor sen blev vi bjuden på svingod tårta...måste kolla med Ida vad det var i den.

Nu mina vänner väntar fredagsmys framför tv:n...bara Kasper lämnar i från sej fjärrkontrollen...

Ha en fortsatt bra fredagskväll!!!

Kom i håg att hur eländigt allt än känns så finns det alltid nån som har det värre och som mer än gärna har ditt elände...



Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards