Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Onsdag

Av Kajsa - 3 november 2010 19:30

Här duggar inläggen tätt! Sitter och funderar på varför jag som ALDRIG säger nej oftast får ett nej när jag frågar nånting...

Nåväl,jag är nog inte den enda mamman med dessa funderingar...  

Så skönt det är med höstlov! Ingen behöver kliva upp tidigt...jo Janne förståss som jobbar. Den skönaste stunden på hela dagen är just på morgonen när jag sitter med mitt morgonfika och en filt i Pellostolen...tv:n är på...Jims värld...Alla älskar Raymond...

Sen orkar man med resten av dagen åxå...

 Hade  tänkt gå ut och göra lite enrisbollar samt fota steg för steg så att Malin får se hur jag gör...Men det kom annat emellan. I morrn så ska jag pressa ut Lydia och Kasper för att klippa enriskvistar till mej i massor.

I dag har vi handlat och så åt vi lunch på Ikea...Men har ni sett så fina julgrejor det finns där i år? Plus att jag såg en madrass på fyndet som skulle passa våran säng för 750kr...tror ni att jag köpte nåt? Nix pix!

Jag har åxå glömt bort att ringa sjukg. om mitt knä...så nu ger jag opp och tar mej en prommenad med stavarna i morrn för att kolla om det kanske faktiskt har blivit bättre...hehehe...man får inte ge upp! Cykla har jag börjat så smått åxå men éndast 10 min varje dag...före jag gjorde illa knäet cyklade jag 20 min varje morgon och kväll...det blev som ett gift till slut...nu hoppas jag att det blir gift igen!

Har vart en sväng hos Emma ikväll...det doftade så gott av brödet hon bakade och det kändes så mysigt och välkomet att sitta där. Fattar inte hur hon orkar/hinner med allt men det finns väl oanade krafter hos alla och envar.

Vi har påbörjat en liten lättare variant av renovering av bastukammare...nya tapeter och ny matta...sen blir det fint som gästrum/spelrum/vadmanvillrum  

Tänk att om några veckor får vi ta fram allt julpynt/pyssel...så mysigt det ska bli!

Egna pepparkakshus gör ungarna åxå och då tillsammans med Henny och Rasmus. I fjol blev det väldigt fina kreationer. Det lärde min syrra (Cessi) mej att om ungarna får rita och baka sina hus själva så blir det bra mkt finare än köpes!

Nu ska jag föra över lite bilder till den andra datorn för att jag ska kunna visa lite bilder nästa gång jag är här på bloggen. Ha det gött!

 

 
 
Ingen bild

elli

3 november 2010 19:54

Jag som trodde att nu kommer ni hit och dricker lite kaffe.

 
Ingen bild

Ulla

3 november 2010 20:40

jag tror jag måste till ikea och kolla på julgrejs, jag gillar ju sånt. Jag har en hel massa som börjar gå sönder men som jag ändå inte näns slänga.

 
Ingen bild

Minna

3 november 2010 22:25

Hör å häpna, Lasse har planerat IKEA besök till fredag! Vette katten vad han behöver därifrån och jag tänker då inte fråga heller utan snällt följa med å kolla in julsakerna :)

 
Ingen bild

Susanna

3 november 2010 22:31

Jag måste köpa helt nytt pynt till granen iår... vilken färg de blir, de vet jag inte än :)

PÖSS!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards