Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Torsdagkväll

Av Kajsa - 16 oktober 2008 21:38

Jag är så in i nordens trött. Mår ungefär som en säl i ett tonfisknät... Känns som om jag bränt mitt ljus i bägge änderna...Vet inte hur jag ska få tillbaks min energi och livsglädje just nu...Jag får ångest bara telefonen ringer. Jag är illa ute just nu men som med allt annat går det mot ljuset! Kajsa orkar med allt! Kajsa ställer alltid upp! Det där kan Kajsa fixa!....bla bla bla...Varför kan hon inte göra det nu då? Tja, hade jag svaret på det så satt jag inte här energilös och ynklig...Faktiskt så är inte allt svart, ingenting är svart förutom bilen...jag är bara så trött på att alltid vara den som skall göra allt!!! Nu till nåt roligt. Jag frågade ett av barnen på dagis varför h*n alltid hade fingret i näsan..."Det kliar" fick jag till svar..."Aha" sa jag då, "du kanske är allergisk" "jo" svarade det lilla livet..."mot clowner..jag är jätterädd för dom" Tänk att jag lyckades hålla masken!!!! Det bara bubblade i mitt bröst...jag gick sakta ut från ateljen där det hela utspelade sej, in till tjejerna som jobbar där och då fick jag skratta!!!! När ungarna berättar nåt med fullaste allvar kan man ju inte skratta för då kan det ju kännas väldigt kränkande för dom. Min prinsessa har i dag vart på friidrotten och kämpat. Hon låg i sängen och visade vad dom hade fått göra för övningar...Kasper låg mkt risigt till där ett tag...han var väldigt nära ett snabbt svepande ben...Jag har klippt Pontus och Janne nu i kväll. I morgon kommer några av prinsessans kompisar hit efter skolan. Dom skall till Ungdomens hus på kvällen där det är aktivitetskväll. Håller på att klura ut en icket alltför äcklig middag...Ida har jag lovat skall slippa äcklig gratäng och vad dom andra inte vill ha vet jag inte så det enda som inte tillagas i morrn är alltså gratäng! Min Joannah har klippt håret lika kort som Lydia har. Hoppas hon kommer hit i morrn så jag får se! Nu skall jag hoppa i säng och försöka få min skönhetssömn som inte har velat infinna sej...suck...Börjar jobba kvart över 6 i morrn. Måste säga att jag trivs som fisken i vattnet med att jobba med dagiskaramellerna....hux plux kan det komma en väldigt rolig mening eller åsikt. Nåväl, ha det gött!

 
 
Ingen bild

ulla

17 oktober 2008 08:31

Vad trist att du ska känna dig så trött. Har du några bra knep att ta till? Kan du tänkas ha en förkylning eller annat virus i kroppen?

 
Ingen bild

Fia

17 oktober 2008 08:45

hmm måste då fråga, tar du dina ungar i nackhåren?

nej Kajsa det är väl inte konstigt om det går lite i grått just nu om Kajsa alltid skall fixa allt. det är dessutom lågtryck iaf här och det påverkar ju onekligen.
du får kanske ta några extra bad och tänka på allt som gör digglad och varm i hjärtat och strunta i alla måsetn ett tag. Be familjen om hjälp så kommer du nog upp igen! Kram

 
Ingen bild

Nina

17 oktober 2008 08:55

nu måste du börja säga nej till saker och ting...om inte annat svara inte ja på en gång någon frågar dig om en tjänst eller så, utan be att få återkomma med svaret så du verkligen får fundera vill du eller måste du verkligen göra det/ ställa upp??!!
Hoppas du får tillbaks din energi, och dina krafter, och tvinga familjen att hjälpa till ännu mera ;)

Nu kommer jag ihåg vad Emmy sagt om att det är aktivitetskväll och att hon pratat om att åka dit med tjejerna....och hon som inte är riktigt 100% kry ännu och jag sa att hon får stanna hemma idag också:( förstår NU varför hon var så sur på mig....

 
Ingen bild

ai

17 oktober 2008 09:54

3 tidigare kommentatörer ger så bra råd, så jag har inget annat, att tillägga!
MINI SEMESTER, nä, då skulle Du BARA TÄNKA på familjen!

 
Ingen bild

Bettan

17 oktober 2008 11:41

Jag är nog inte mycket till hjälp för jag känner ungefär som du just nu... Vi får väl se till att hålla oss ovan ytan med de små sakerna som gör livet roligt. Som barnens kommentarer och sånt.
Jag tycker iaf att du är en fantastisk mamma, kvinna och människa om nu det skulle hjälpa lite?
Stor kram

 
Ingen bild

Ulla

17 oktober 2008 15:57

PS.
Själv har jag en liten lapp ovanför mitt skrivbord där det står : "Säg NEJ då och då"

 
Ingen bild

elli

17 oktober 2008 16:07

Du måste kunna säja nej och andra måste kunna fixa själv. Du kör ju byns ungar hit och dit och hämtar dom också. Verkar som om det bara är du som har bil. Det kallas för att utnyttja dej. Sen får du bli hur jävla arg du vill. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på hur du ställer upp för alla och alla tar för givet.

 
Ingen bild

Lena L

17 oktober 2008 16:22

Det låter som om du när som helst skulle trilla ner över kanten till utbrändhet. Jag har två vänner som har drabbats av det, den ena kunde bryta mönstret och behövde "bara" 6 veckors sjukskrivning medan den andra var hemma i ett och ett halvt ÅR innan hon började känna sig någorlunda frisk igen. Så du, säg stopp NU!!!

 
Ingen bild

Annika

17 oktober 2008 18:05

Håller med de andra talarna fullständigt!! Du behöver inte vara så givmild, du måste lära dig att säga nej i alla lägen!!
Styrkekramar till dig!!!

 
Ingen bild

Susanna

17 oktober 2008 19:01

Tycker du är en helt underbar människa och mamma! Spottar på dem som utnyttjar din goda vilja!! *Tvi! Tvi!*
Du vet väl om att du är också varmt välkommen till mig imorron kväll om du känner för att komma bort en stund till lite gotta och mys.
Men om du inte orkar är detta HELT OK och du behöver inte känna skuldkänslor för de!! PÖSS OCH KRÄM MIN SKÖNA DÄM!!!! ;)

 
Ingen bild

mamma

17 oktober 2008 21:54

Nu känner jag mig riktigt arg. Du kan inte göra allt själv. Låt var och en göra mat åt sig själv. Låt dem vänta till dess de blir hungriga. Alla dina barn som bor hemma måste hjälpa till, från myngsta till äldsta.
De måste ju se att de har en trött mamma. Hälsa från mormor att nu ska alla skärpa sig !

 
Ingen bild

kerstin

18 oktober 2008 10:45

Sätt dig i bilen åk någonstans ta en dag BARA för dig själv. Gör vad du vill och njut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards