Alla inlägg under februari 2009

Av Kajsa - 6 februari 2009 07:58

 Jag har blivit utmanad av Åsa T 

Vilken mat äter du ofta?
Potatisgratäng...den egna och Jannes goda kött


När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Hjälper till...har alltid svårt för det där med att sitta still...

Var sitter du helst när du bloggar?
Helst skulle jag vilja sitta i sängen men eftersom vi har en stationär dator så blir det vid den...med ryggen mot tv:n men sittandes på en stol med hjul så det är lätt att vända sej mot tv:n

Köper du ofta Triss?
Nja...nån gång händer väl men jag anser att jag redan är mångmiljonär...mina 6 ungar!

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Ett år för många år sen var vi till Dorotea och där fick vi mysa med min mormor...

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Tv4 komedi, tv 4, Tv 5 och Disneykanalerna och Nickelodeon...

Reglerna för utmaningen: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen!

Jag utmanar följande bloggerskor:  Elli,Annika,Belena och Nina

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Det verkar som om magsjukan är i omlopp nu. I går fick Anton och Selma den och natten före Samantha. I går kväll var det hennys tur och just nu går Janne omkring och känner sej lite illamående. Kommer den så är det för mej lika med en lättare tarmrensning...

I dag börjar jag jobba klockan 9 så en liten sovmorgon fick jag...och Kasper åxå för han var så trött i morse så jag lät han sova en liten extra stund.

Är det nån av er som kollar på "Halv 8 hos mej" ? Vilka gnällspikar det var med i denna veckas omgång...men den roligaste var ändå den unga killen som var så tvärsäker på sin mat! Jag tyckte faktiskt att hans mat skulle ha passat min gom bäst! Sen även lite av Uschas mat. Men Ardy...vilken klagomur!!!

I kväll bir det "Lets Dance" och den ser ingen på...kollar sen på nätet vem som åkt ut...

Nu måste jag ta på mej dagens outfit...vad det nu blir...och göra mej och Kasper redo för skola/jobb!

Ha det gött mina vänner!!! STOR kram!!!! 


Av Kajsa - 4 februari 2009 21:00

I dag känns det som om jag fått mitt liv tillbaka...(till nästa gång dvs...) Jag tror att alla mammor (och säkert även pappor) vill att ungarna sina skall få vara friska. Jag är inget undantag! Pontus hjärta såg bra ut. Läckaget i klaffen är kvar och kommer att så vara livet ut. Det kan vara så att man aldrig behöver operera men det kan åxå vara så att det behövs en operation. Om tio år...om 40 år...who knows!!! Sen var det där med tatueringen...Den norska hjärtläkaren från Umeå sa....NEJ!!! MEN att det fortfarande är en gråzon...dvs det är inte mkt forskning inom just klaffel i tatueringsvärlden.

Dessa fina "Juliet" kläder gav vi till Viggo som ettårspresent...än så länge bryr han sej inte om vad som finns i paketen...


Vårt köksbord funkar utmärkt som pingis! Här är det Kasper som spelar mot juhani, vem som vann vet jag inte men strax efteråt fick jag åxå en match med Juhani och den matchen vann han solklart!


Dessa delikata klänningar är nu i min ägo! Från "Juliet" dom åxå. Ulla ville se hur dom ser ut. På bilden hos Joannah hade jag en svart väst på, tyckte det passade bra.


Dessa mysbyxor och även kjolen är åxå från "juliet" Inget onödigt köp har det vart för jag använder allt!


Slänger ett öga på tv:n med jämna mellanrum... "Hopkins"...jag vet att jag inte är riktigt klok men jag kan inte låta bli att titta...En tvååring med kraftig hjärtsvikt väntar just nu på ett nytt hjärta...Jag får svälja rejält. Pontus tittar åxå...Jag berättar lite om hur det var när han var liten och skulle på op och INNAN vi visste att han skulle överleva...hur det kändes och så...Ni som inte vet hur det ser ut här ska veta att datorn är i tvrummet så det är lätt att blogga samtidigt som man umgås och ser på tv... Nu är det paus...och läkaren var på väg att hämta hjärta nummer två!

 I månadsskiftet febr/mars har vi årsmöte i Hjärtebarnsföreningen. Jag längtar verkligen dit! Nu ska jag grina framför tv:n lite till så jag skickar er allihopa en riktigt STOR kram!!!! Denna låt från vill jag att ni lyssnar på! Det är min hjärtelåt!

Av Kajsa - 1 februari 2009 22:07

I dag har vi således vart till Pello och fixat ett rum NÄSTAN klart...ska spraya elementet och vaxa golvet först...sen bär vi upp alla sovrumsmöbler...som är en våningssäng och ett klädskåp...

Orkade inte söka bilder som jag tagit innan vi målat och tömt.

Det är inte menat att göra huset till nån form av lyxbostad utan vi bara målar och tapetserar så det blir fräscht att vara där. Värmen i huset håller Janne på att ordna med men det är inte så lätt det.

Så här mysigt brann det i den öppna spisen när vi jobbade. Ganska mysigt att ha en dylik i sovrummet tycker jag.

Givetvis bjöds det på smaskigheter även denna dag! Mommomacka med gravad lax på!!! Finns inget gottigare!

Sen när vi kom hem fixade vi middag(en sen en) och därefter sanering i bastun. Pontus är på vift men blir inte så länge har han lovat...

Joannah och pojkarna är här och förgyller vårt hem! Det är ju så att hon skall hålla i ställningarna på tisdag då vi är i Sunderbyn. Lydia ville inte komma med och jag vill inte att hon ska behöva vara ensammen hemma.

I morgon är det Hågge och jag som jobbar fram till lunch sen går jag över till dagiset ett tag innan vi strålar samman igen med alla barnen. Det är ju studiedag i morgon så många men inte alla är lediga från frillo/dagis.

Nu väntar Albert och Herbert på mej och Kasper...Hinner inte hälsa på hos allihopa i kväll så jag skickar er en STOR kram tills vidare!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards