Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Torsdag

Av Kajsa - 2 april 2009 15:09

Med sorg i hjärtat läser jag i Sabinas blogg att hon ej klarat sin resa! Det känns som om jag kände henne...har följt hennes resa på bloggen och även köpt/läst boken "Livet kan inte vänta"

Sussi!!! Du får den direkt av Majsan!!!!

Mina tankar går till mej själv och en av mina bästa vänner... Vi har haft cancer båda två och klarat våra resor. Efter tre operationer var allt borta, jag behövde ingen strålning och inga cellgifter.

Jag gick under tio års tid på kontroll i Boden/Sunderbyn.

När jag funderar över mitt liv så inser jag hur himla lyckligt lottad jag är! Pontus som föddes med svårt hjärtfel och som klarade sej mot alla odds... Kasper som fick komma ut genom ett katastrofsnitt eftersom navelsträngen låg FRAMFÖR hans huvud...Min "bussvoltige" på ängen som gjorde mej busslös men helskinnad...min mamma var med och även hon klev ur bussen helskinnad...Listan kan göras lång och det ids jag inte...ville bara ge exempel på vad bra jag har det.

Här kommer ett foto från Kaspers kalas...Det är bara en bråkdel av alla ballongerna som synns på bilden.

Denna insändare skrev jag och Janne efter att vi kommit hem med lillprinsen.

------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgon är det lilla vasaloppet på skolan. Eftersom jag jobbar på dagiset på skolan så har jag möjlighet att se min ungar åka och heja på dom! Förutsatt att vi är ute med dagisbarnen förståss!

På lördag skall Joannah och peter till Luleå UTAN pojkarna....för dom ska få vara hos oss!!! Så spännande det skall bli!!

Jag har åxå en ny bil på gång! En Toyota Rav! Även Janne har en ny firmabil på gång! En Wv transporter!

i morgon kommer vårt nya modem!!! Det vi har nu är sugigt dåligt! Har inte kunnat vara på internet alls i den utsträckning som jag velat och som jag brukar

------------------------------------------------------------------------------------------------

Avslutar dagens inlägg med en låt som känns aktuell just nu...


 
 
Ingen bild

Ulla

2 april 2009 19:07

Men tänk vilken tur ni har haft! Vad mycket som hinner hända på ett liv.
Och jag älskar ballongbilden, det ser så festligt ut med massor av ballonger. Undrar om jag ska göra likadant när Kalle fyller?

 
Ingen bild

Bettan

2 april 2009 20:41

Alla har vi skyddsänglar men du har nog flera, vilket inte är så konstigt - hur skulle världen klara sig utan underbara Kajsa med sitt stora hjärta? :)
Kram till dig min vän.

 
Ingen bild

Sussi

2 april 2009 22:09

Vilket härligt kalas jag missade!
Ja visst har man det bra. Synd att man alltför sällan stannar upp...
kram

 
Ingen bild

mamma

2 april 2009 22:54

Man tycker ibland ,varför ska allt sorgligt hända mig, och glömmer allt manfåt som är bra, bara det att du Pontus och Kasper har klarat kriserna är ju även en glädje för mig. Spännande med bilfunderingarna.

 
Ingen bild

Lotta

3 april 2009 13:39

Janne ska väl inte byta ut gröna faran vah? :-O

 
Ingen bild

Susanna

3 april 2009 17:32

Inte visste jag att du haft cancer! Herreguu!! Jag är då lycklig över att få vara så pass frisk som man är och tänka på att ej gnälla över minsta lilla... (men trotts allt är man ju lite bortskämd med livet och har en tendens att gnälla...) PUSS!!

 
Ingen bild

elli

4 april 2009 09:57

TUR vi har varann!!!!!

 
Ingen bild

Nina

5 april 2009 09:07

läste sbinabsblogg igår i flera timmar. Hurvens vad hemskt och tänk att det är så lätt att ta livet förgivet.

Tackar från Ebba för hon var salig på söndagkväll..." tänk att kasper och hans mamma tänker på mig:) " sa hon. Det finns ju några till som gör det men inte alla och jag kräver inte det heller...men det ger ett extra glädjeskutt i mamma-hjärtat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards