Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Lördagkväll

Av Kajsa - 18 april 2009 22:18

Är just hemkommen från ett födelsedagskalas! Som alltid är det jätteroligt att vara hos Arne och Karin. Tiden går så himla fort när man är där. Kasper var ju mde förståss och som han tjatade!!! Han lovade att inte fråga när vi ska fara hem...hur länge tror ni vi hann sitta innan tjatandet tog vid?

Dessa otroligt fina tulipaner tog vi med till Karin. Jag älskar dessa blommor! Tänk er en ruskigt stor bukett med många olika färger...


 

Jag är så himla orolig för våran älskade lilla Taragumma! Hon vinglar till då och då, precis som om hon fick nån sorts anfall. Vi får se hur det är i morgon. Veterinären sa ju faktiskt att vi inte plågade henne när hon fick följa med hem. Jag är så rädd att hon skall ha ont och jag vill faktiskt att våran drottning skall få ett värdigt slut. Hon har gett mej/oss så mkt kärlek och tillit. I sommar blir det tredje året hon bor hos oss. Jag vet inte vad jag skall ta mej till när den dagen kommer då hon får förenas med andra himlahundar. Känner mej så otroligt lessen redan nu. Jag vet att jag inte är ensam om det. Hela familjen känner så!

------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Altanen har fått sej en genomgång i dag. Nu kan vi sitta där och mysa i kylan om vi vill...

Har hunnit vara till stan åxå och komplettera skafferiet...

Min sträckning som pinade mej så i går är helt borta i dag. Janne smorde in ryggen med Oridus (säkert felstavat...) och i morse tog jag ett hett bad!

Skönt!

Nu väntar sängen på mej! Under helgerna stiger jag upp i god tid för att kunna se "Biggest looser" i Femman klockan 08,10.

Nån av er som sett den?  

Nu känner jag att jag måste ut och krama Tara godnatt!!!

Ha det bra mina vänner och ge era djur en extra kram i dag!!! 




 
 
Ingen bild

mamma

18 april 2009 23:03

Har inte sett Biggest looser. Tulpaner är vackra och påminner om att våren är i antågande trots att det är svinkallt.

 
Ingen bild

Cessi

19 april 2009 07:36

Oh vaf fin hon är Tara.
Hon har den där kloka glimten i ögat som vissa hundar har eller får.

 
Ingen bild

elli

19 april 2009 07:43

Du får ju ytänka på att Tara haftdet riktigt "gottigt" hos er!!!! Nu kan jag kommentera. Men förra inlägget gick det inte. Då ploppade filmen upp och jag fick logga ut för att kunna fortsätta kolla bloggar. Alltså volvo filmen.

 
ulla

ulla

19 april 2009 08:11

Han ser verkligen ut som en snäll och klok gammal hund.

http://ullaohman.blogg.se

 
Ingen bild

Anki

19 april 2009 12:09

Tulpaner är så fina.

 
Ingen bild

elli

19 april 2009 17:07

tara har det bra nu. Hon har skojsigt med våran Ripp, Vippan, Ruffan alla katter och marsvin och kaniner. Ingen av dom har ont.
Kramisar

 
Ingen bild

ida

19 april 2009 19:09

ååå jag grätt när jag ringde till lydia idag.men du ska veta att huki tar hand om tara där uppe i hund himlen

 
Carina

Carina

19 april 2009 19:23

Tulpaner är mina favvo blommor! Fräscha och jag vet inte, men jag blir glad av dom! Alltså, den hunden ser ut som en värdig old lady, dom blir som klok på ögonen. Hoppas hon får leva som en lycklig pensionär några år till :) Har själv haft en hund som jag av olika anledningar fick sätta bort när hon var 6 år, det kan jag säga, det känns än idag, men det var för hundens bästa, man får aldrig bli egoistisk när det gäller djur.

http://www.kaija.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards