Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Andra maj!!!

Av Kajsa - 2 maj 2009 09:20

Kan nån av er läsare se vad denna insekt är för ngt!!! Att det är nån sorts stekel har vi redan räknat ut men vilken???

 

Den satt på ett brätte i växthuset!

Men så varmt och skönt vi hade det i går!

Min tulpan rabatt har fått vårkänslor...ser ni! små små knoppar som ploppar upp i rabatten...

Jag och Kasper gick ner till Seittu och kollade isens läge. Det är vatten närmast stranden och i mitten av älven så nu är det nära...har tippat från den 4 maj så vi får väl se!

 

Om ni tittar riktigt noga i Kaspers solglasögon så kan ni se att Janne och Lydia sitter och äter middag ute...med oss andra förståss!

Vi grillade överbliven majbrasekorv till lunch och file till middag. Men så det var gott!

 I dag skall jag städa ur kylen och göra plats för salladsingredienser för nu är det äntligen time for that! En grillad köttbit och en mumslig sallad till!!!

Har suttit och sett på "Biggest looser" nu på morgonen...nån annan som ser den?  Amerikanarna äter ute väldigt mkt! Vad det måste gå pengar för dom!!!

Btw så har min mamma vart med i "Ring så spelar vi" i morse...Men inte att hon hälsade till oss inte...Frågan klarade hon med bravur...vad annars! 

Joannah och kidsen är på väg hit och då ska vi grilla hamburgare ute på altanen. Senare i dag ska jag försöka slita ut Janne från växthuset och åka in till happis en sväng...Ikea...men jag vet vad jag ska ha så det blir ingen låååång rundgång där inte. Sen behöver jag lite saker och ting till mitt cykelbakdäck...helt tomt och platt och innerslangen trasig...månne om det är några illasinnade råttor/sorkar som bor i växthuset under vintern och som tuggar hål i MITT cykeldäck...

Nåväl!!! HA en riktigt bra dag vad ni än gör!!! Sitt INTE i solen och bränn er!

STOR kram till er allihopet!!! 


 
 
Ingen bild

kerstin

2 maj 2009 11:15

har tittat in här

 
Ingen bild

Susanna

2 maj 2009 15:05

äckligt kryp!!! blääh! :)
Ang Amerikanarna, så är de så att utemat (skräpmat) är mycket billigare än husmanskost för dem, därav är de så mycket fetma i usa... de fattiga har inte råd med annat...

jag avr också in till stan och handlade lite lekisaker till gumman! men ingen ikea! :-D

Kram!

 
Ingen bild

Ulla

2 maj 2009 15:15

Kan inget om insekter men tyckte den var riktigt vacker!
Visst är det gott med kött och sallad!

 
Gisan

Gisan

2 maj 2009 17:57

Jag kan tyvärr inte hjälpa till med insekten. Men det var ett vackert djur. Kramar...

http://gisans.blogspot.com

 
Ingen bild

Cessi

2 maj 2009 18:55

Det enda som redan konstaterats är att det är en insekt (6 ben), den har vingar , randig bakkropp och ja , om jag vore ni skulle jag skicka bilden till ngt särskilt , lokalt ställe.
Skulle det vart här i Göteborg då skulle jag testa naturhistoriska museet.Har aldrig sett någon sådan insekt där uppe i norr därför skulle det vara intressant att veta vad det är för en typ.

 
Ingen bild

Ulla

2 maj 2009 20:17

Det var en bra idé från Cessi. Jag har skickat frågor, minns att det fanns både jourhavande biolog och jourhavande geolog på nätet.Annars är det ju svårt att fatta vad som kan vara akut med just geologi....
Googla så hittar du säkert nån expert på insekter.
Fast egentligen skulle jag ju bara fråga hur det är med hälsenan idag? Min axel har slutat värka nu, har varit smärtfri i 3-4 dar nu, skönt!

 
Ingen bild

elli

3 maj 2009 08:21

Varför kommer du inte hit på en kopp kaffe???

 
Ingen bild

mamma

3 maj 2009 08:53

Insekten är nog en lurifax

 
Ingen bild

elli

3 maj 2009 12:41

Självklart!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards