Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Islossning....:-)

Av Kajsa - 7 maj 2009 18:54

Jaha!!! Då var det över för denna gång! Mitt i smeten bor vi! Vilket drama! På bara några timmar steg vattnet nästan fem meter! Naturligtvis så jobbade jag hela dagen...Men innan jag for till arbetet var jag givetvis ner och tog lite kort!

 

Här brukar vi sitta och grilla, det ser kanske inte så dramatiskt ut på denna bild...

 

Men här ser ni! Lägg på fem meter så kan ni tänka er hur högt det var INNAN proppen släppte! Janne var med traktorn och drog upp Byaforums båt och halva brygga... Sen var han med Bror och gjorde diverse hjälteinsatser på en annan strand.

När jag kom hem från jobbet hade vattnet sjunkit och isen flöt på fint i älven. En dag som denna hade jag velat vara helt ledig och sitta med termos och kamera på stranden och mysa!!!

 

En lite småkul isformation!

Hemma hos Elli och Åke var vattnet så högt att bilarna måst lämnas på vägen och vadarstölvlarna på fötterna om man skall över tilll dom. Hoppas Elli har uppdaterat sej så vi får se hur mkt vatten det är...orkar inte åka dit...lite vatten...HAH!!!! Jag vill ha isdrama!!!

Min förb* hälsena gör bara mer och mer ont! Nästa onsdag skall jag till läkaren...vad nu hon/han kan göra åt den....Jag knaprar Ibumetin och smörjer med ett liniment men inget hjälper...Ibland har jag sån värk att min nattsömn blir lidande.

I morgon är det fredag och jag hoppas på fint helgväder så att vi kan sätta upp studsmattan! 

Janne har åkt till stan för att handla, Jesper är i K-lä, Lydia och Henny har cyklat ner till skolan, Kasper och Rasmus springer runt huset, Ponte kollar på nåt tatueringsprogram och jag sitter här.

Få se vad det blir för tatuering...Jag skall i allafall ha alla mina barns namn!!! Tänk er 6 vackra namn! Vet inte hur dom skall se ut men det antar jag att man får hjälp med...Vi tänkte höra oss för med en kille i kalix som jag vet är duktig.

NU ska jag ta i tu med disken...eller så kollar jag in Facebook...bara liite!

Hadetsåbra!!! 

 
 
Ingen bild

Ulla

7 maj 2009 19:15

Ska DU tatuera dig också?!
Spännande med islossningen, det är nått jag saknar.

 
Ingen bild

elli

7 maj 2009 19:18

Men herregud vågar du verkligen tatuera dej??? Var ska du ha den?
Spännande spännande!!
Jag skulle ALDRIG göra en.
Huvva. Det ser ut att göra så ont!

 
Ingen bild

Svågern

7 maj 2009 20:05

Ha, det var inte 5 meter högt, det var ju 5 meter brett....

 
Ingen bild

Maria

7 maj 2009 20:24

Här hade "flotten" farit precis när vi kom hem igår kväll ;)

 
solan

solan

7 maj 2009 21:08

Jag skulle tro att våren här i Dalarna ligger nån vecka före er .Bodde i Randijaur ett litet tag när jag var 16 år,,,mins att sjön där blev isfri först i slutet på maj.oftast i början på juni. ;)

http://m-fors.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kerstin

7 maj 2009 22:33

hörde på radion att ni haft lite dramatik ibyn av islossningen.Ivåran lilla älv är det problemfritt.

 
Carina

Carina

7 maj 2009 23:03

Hej hopp! Jo, Lina är riktigt dålig nu, har haft kring 40graders feber och helt borta! HOn var så söt, för jag skulle sätta i av örondropparna, så sa hon halvt i sömnen att inte plommon va? Hehe, charmigt, hon trodde jag skulle stoppa plommon i örat på henne :) Alltså, nu hänger jag inte med, men har du 6 barn? Trodde du hade 5... jag har missat nån! Ha det bra!

http://www.kaija.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna

8 maj 2009 11:11

jag har värsta tattoo febern jag också... men vet inte vad/vars/när/hur... ;)

 
Ingen bild

Lena L

8 maj 2009 12:43

Vad spännande det måste vara att följa skeendet när isen just släpper. Skulle gärna vara med om det någon gång. Här går det mer lungt till i Luleälven. I och för sig hade vi världens översvämningar i Boden i fjol, men normalt märker man inte ens när isen går.

 
Ingen bild

mamma

8 maj 2009 21:24

Vilken dramatik ni haft. Väntade att du skulle finnas i Haparandabladet , men det Sune B istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards