Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Tisdageftermiddag

Av Kajsa - 12 maj 2009 14:57

I morgon!!!! Äntligen bara en dag kvar!!! Till mitt läkarbesök alltså!!! Ni vet, min skithälsena!!!

Läste en artikel där det stod att bl a övervikt kan vara en orsak...och för trånga skor...upprepad ensidig träning...

Jag har säkert som amen i kyrkan gått upp i vikt därför att jag inte kunnat träna alls p ga hälsenan. Men mina förhoppningar är stora inför morgondagen! Hellre en ond hälsena än ngt annat! Det finns så mkt som kan gå fel och jag är så himla glad att jag bara har ont i hälsenan!!! Men ont gör den ju förvisso...:-(

Har tatt fram lite prinskorvar ur frysen...köpte billigt på Maxi för några veckor sen. Svingott med potatismos...

I dag var det köttsoppa på skolan...URK!!!! Är det enda jag kan säga om den! Den var gjord så att alla kunde äta av samma...Därav så fantastiskt smaklös...

Nu ska jag röja och göra lite fint samt börja med maten för sen då Janne kommer hem ska jag sätta mej i fåtöljen med en tjock yllefilt och mysa!!!

Nu skall min Prinsessa cykla iväg till Noel för att spela GH.

Bäst jag sätter lite fart om jag skall hinna med nåt mysande!!!

STOR kram - HELA dan!!!

Avslutningsvis en gammal favorit!!!! Känns den igen? 

 
 
Ingen bild

mamma

12 maj 2009 18:37

Du har ärvt min smak för köttsoppa. Jag gillar inte alls köttsoppa.

 
Ulla

Ulla

12 maj 2009 19:03

Köttsoppa är nästan min favorit, men då måste den vara god och vällagad också. Och helst med bara potatis, morot och kött, och jo, klimp också förstås. Ulla är den enda som kan ta råge på en tallrik köttsoppa brukade Börje säga när vi var i Rantajärvi.
Håller tummarna för att du får hjälp med hälsenan i morgon!

http://ullaohman.blogg.se

 
solan

solan

12 maj 2009 20:10

Köttsoppa är gott,speciellt kalla vinterdagar serverad med klimp,ett glas mjölk och ostmackor...
Lycka till i morgon,,,jag håller tummarna för att du får hjälpmed din onda sena.

http://m-fors.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

12 maj 2009 22:16

Min Prinsessa har problem med sina hälsenor av och till :( När hon första gången för 2 år sen fick inflammation i dem så sa läkaren att hon skulle vara "still" i 1-2 veckor. Sen börja vara igång lite smått. Har hon varit igång så ska hälsenorna stretchas ut annars kan det bli kroniskt. Mjuka inlägg för hälarna i skorna underlättar också för henne ;)

 
Ingen bild

Maria

12 maj 2009 22:19

Glömde en grej... inflammationen kom efter att vi hade varit och knallat i fjällen i Björkliden en sommar. Vi gick uppförs fjället en varm och solig dag, alltså belastning på hälsenorna, det var varken långt eller länge men det räckte tydligen... sen fick Dockan ont :(

 
Ingen bild

kerstin

13 maj 2009 09:55

Hoppas att du får något vettigt besked hos läkaren.

 
Ingen bild

Susanna

13 maj 2009 16:01

vad skönt att du får komma till doktorn idag!!! Hoppas de fixar den... kram

 
Lena L

Lena L

13 maj 2009 16:39

Hoppas du fick hjälp av doktorn, jag håller tummarna!

http://www.belena.net

 
Ingen bild

Ulla

14 maj 2009 06:36

Hoppas du har fått hjälp!

 
solan

solan

14 maj 2009 12:32

Hur gick det hos doktorn?Fick du hjälp?

http://m-fors.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elli

14 maj 2009 17:47

Tvillingkram till dej!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards