Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Torsdagkväll

Av Kajsa - 14 maj 2009 20:04

En händelserik dag i alla avseenden... bered er på ett lååååångt inlägg i dag...

23 milliampere...kändes som födslovärkar fast i foten...när värsta strömmen började ebba ut så drog nästa igång...i 20 minuter!!!!

Det började med tjugo minuters ultraljud av hälseneområdet i 20 minuter...sen elchocken...sen kyla i en kvart. Innan behandlingen började kände han på hälen och höll på att få ett x antal sparkar i ansiket...Jag fick många råd hur jag skall göra,typ att cykla utan att det gör ont...TACK för det!!!! Fick nya tortyrtider till nästa måndag och onsdag...



Lydia gjorde hål i näsan...300:- hos Sara. Hon blev både jätteglad och jättefin!!! (Vad än mommo säger...)


När jag körde in på gården(kommer nog inte att köra så mkt mer denna sommar...) ringde min läkare...hon hade pratat med min sjukgymnast(Esa) och ortopeden i Sunderbyn och kommit fram till att åtgärder behövs...

Gipsa foten så att hälsenan får vila...men inte med gips utan en annan modern uppfinning som man kan ta bort då man skall duscha...jag får den i morgon eller på måndag...

Det är 6 månaders väntetid till Piteå och magnetröntgen så jag står nu i kö till Gällivare som är betydligt kortare(2-3månader).

Därefter väntar ett besök hos ortopeden i Sunderbyn där min stackars häl skall opereras...tydligen en massa knutor runtom min lilla stackars sena...

Själva operationen är enkel MEN rehabiliteringen tar ca 6 månader!!!!!

Nog om det!

Min sanslöst vackra snart trettonåriga dotter!!! Hon är en av dom sanslöst duktiga körmedlemmarna i "Trollkarlen från oz" som hade Haparandapremiär i går.


Här kommer det sanslöst modiga lejonet ...Ida!!! Hon var inte bara modig utan även sanslöst söt!!!


Öppningspremiär i Karungi!!! Så underbart!!! Äntligen!!!


Här har vi innehavarna! Jag har vart på premiärhandling med två av mina pojkar. Så himla mysigt och underbart att vi har fått ett ställe att handla på här i byn!!! Stort tack till familjen Haapasaari!!!!


Min lilla gosse i handlartagen!

Föresten så ville min läkare sjukskriva mej...HA!!!! Never in my life!

Jag måste ju ge mej själv en chans att åtminstone försöka jobba!!!

Fy så lessen jag blir om det inte går...

Nu ska jag ta mej en öl!!!! Just den mammanykteristen...jag...Sara Katarina Granvik skall nu ta och smutta på en öl!!!! Åtminstone ett litet glas med öl i!

Ha det gött mina vänner! Och TACK så jättemkt för att ni bryr er om mej och min hälsena!!!


 
 
Ingen bild

mamma

14 maj 2009 21:48

Äntligen ! Har varit jätteorolig för din häl.
Tänk att Lydia blir tonåring!
Stressa inte med att komma , du måste även tänka på din häl! Kramar till hela familjen.

 
Ingen bild

Susanna

14 maj 2009 22:19

oj herrejestanes vad det var illa däran med hälsenan!! Men vad skönt att det blir åtgärdat!!!!

Lydia är skitsnygg i sin nya piercing! Hälsa henne de!

Puss & kram!

 
Ingen bild

Bettan

15 maj 2009 10:38

Skönt att det fixar sig med hälsenan!
Trevlig helg!
Kram

 
solan

solan

15 maj 2009 10:41

Stackars dig men samtidigt så sköönt att du kommit under behandling.
I Sunderbyn bodde min kusin 1962 (OJ e de så länge sedan!!)Jag var där i flera veckor och hjälpte henne med flytt till Randijaur.
Fyllde 16 år under den tiden.
Min första stora förälskelse hittade jag i den lilla byn Randijaur.Jag har så fina minnen från den tiden där uppe i norr.....
I dag har vi sol och lite varmare.Ta hand om dig nu/Kram

http://m-fors.bloggagratis.se

 
MorsanBaloo

MorsanBaloo

15 maj 2009 12:59

Vad skönt att du får hjälp för din onda häl. Är det en sån där sko du får? Glöm inte att pumpa luft i den med jämna mellanrum, annars skaver det som tusan. Hm, om det är en sån där "sko2 då måste du ju gå med kryckor...hur går jobbandet då? Nåja, i vilket fall som helst så håller jag fullständigt med om dottern, både vacker o duktig. Ska se om jag har nåt foto att maila över till dig. Förresten, var det dig eller din syster jag hälsade till på Folkans parkering igår? ;)

http://www.morsanbaloo.blogg.se

 
Ingen bild

Ulla

15 maj 2009 16:22

Bra att dom gör nått nu iallafall, du kan ju inte bara gå omkring och ha ont, det orkar man inte med.

 
Ingen bild

Lotta

15 maj 2009 17:29

Skönt att något händer iaf! Hoppas bara att det ska gå lite fortare och att du snart är bra! Och att läkningen sen går fort! Och satans vad Lydia blev snygg med hål i näsan!

 
Ingen bild

Cessi

15 maj 2009 17:33

Väldigt konstig röstning , det är ju inte ens något val eller en fråga ....är den till för att kolla läsarna på något sätt?
Varje gång jag ser blir jag fundersam , kanske dags att rösta ?
Rösta på vad ?Hehehehehehehehehehehehehehehehe
varken eller grön???????ja??????nej???????

 
Ingen bild

Anki

15 maj 2009 18:08

Vad skönt att du fått hjälp med hälen

 
Ingen bild

elli

15 maj 2009 19:02

Ja så skoj att dom öppnat en liten butik. När jag cyklade hem idag så var där ett stort gäng och dom hejade glatt på mej och frågade om jag inte skulle stanna och handla. Men ack nej, hade inte börsen med mej.

 
Ingen bild

Linda

15 maj 2009 20:33

Skönt att det händer nå runt din häl :)
Visst är d härligt att vi fått en kiosk i byn, äntligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards