Alla inlägg under oktober 2009

Av Kajsa - 19 oktober 2009 20:42

Resan till Gällivare gick jättebra! Det var ingen fara på taket alls med vare sej väglaget eller själva magnetröntgen...

 

Här på britsen lagg jag och grejorna som är inne i hålet där hade jag på min fot.

Det tog sammanlagt 52 minuter och jag somnade...När hon kom och stängde av för att byta fot väckte hon mej...Glad

Nästan hela jag var inne i tunneln...bara huvudet var utanför.

Efter det for vi till Sibyllas och åt!

 

Två kulor pulvermos och sallad åt jag...fast jag mkt hellre hade ätit...

 

...Lövbit som Lydia åt...

Hemfärden gick jättebra och fort...jag somnade...

När vi sen kom hem skulle jag och småttingarna(Lydia och Kasper) åka en sväng till stan för att kolla på 4000kronors sängen på Jysk...vad fan tror ni händer då?

Jag backar rakt in i Pontus merca!!! Klart jag blev arg på mej själv men mest lessen! Pontus gullungen sa att det inte var ngn far med hans bil iaf...men jag sa att jag betalar det vad det kostar att laga lampan mm...

Min bil då...en buckla stor som en knytnäve plus en rejält intryckt plastskärm...

Många hårda ord gjorde mej förfärligt lessen. Gråter

Annars då? Jo röntgensvaret får jag om några veckor...tänkte börja ringa och typ tjatfråga redan nästa vecka...

Har föresten hunnit städa åt Skalis åxå nu i kväll... i morgon får Lillis rent.

Rexkrabban har grävt ner sej i sanden medan Jeppe och Ulle gör små gropar lite överallt.

Väntar på att Jesper och Linnea skall komma hem så jag får gå och sova. Är faktiskt jättetrött!

Hela bloggen är seg i dag...har försökt att kommentera hos flera stycken i dag men det har inte gått, kanske är det högtryck ute i etern en kväll som denna!?

I morgon väntar jobbet...Vicktors 10 åriga födelsedag...jag har även då vart mommo i 10 år...Sen på kvällen är det konsert på FH där Lydia,Henny och Johanna skall sjunga. Packad dag mao!

Onsdag ser inte bättre ut...VVmötet är flyttat till då för T skall bort...Månne hur mkt ner det är...I dag innan jag var på mr så var jag tvungen att väga mej och enligt deras våg har jag gått ner mer än 6 kilo...så i dag åt jag två varmkorvar...Glad

Ha det gött allihopa för det ska jag ha!!!

Har föresten börjat läsa Ullas böcker nu..."Burpojken" svårt att lägga den ifrån sej!

Av Kajsa - 18 oktober 2009 02:10

Fan vad sur jag blev nu...skrev ett inlägg som helt och totalt försvann...Perkele!

Somnade på soffan och är nu pigg som en himla Pommac...

Spelar ingen roll heller vad jag gör för jag skall snart hämta Pontus och Co. Tänkte på en sak här i dag...Om några år eller så kommer några av mina barn att förstå hur det är att vara en orolig mamma.Skrikandes

in mamma sa i telefonen i dag att HON inte har slutat att oroa sej för oss barn...och då har ju vi flyttat hemifrån för längesen...

Kollade i album i går och fick se ett kort som faktiskt gjorde att en tår fick rinna...Kortet föreställde ett glas med innehåll och drinkpinne...placerat på ett fat med en servett...en liten lapp där det stod: Till mamma...sen en massa ritade hjärtan runt om...GråterJag visade det till den skylldige...som fnös!!!! Glad


 

Fick en verkligt underbar present av mina barn då jag fyllde år häromsistones..Visar den i suddig version eftersom

jag inte vill visa den i tydlig version...hahahaha... Men vilka vackra barn jag har! Och sanslöst gulliga! Trodde ALDRIG att mina storpojkar skulle låta sej fotas!

Tänk att jag har blivit nattsuddare...och inget får jag äta heller...väntar till frukosten med intaget.

Var föresten till H&M i dag och köpte en jeanskjol...inte riktigt den som jag ville ha för den fanns inte men denna får duga tillsvidare... Det som kändes riktigt roligt var att jag gått ner en storlek i kläderna...tur var väl det åxå för den kjolen jag köpte fanns inte i större strlk...Glad

Elli och Kasper var med mej...och på centret stötte vi på grannen som åxå fyndade!

Sen blev det Frassemat till Kasper och därefter fika hos familjen Täikkö!

Joannah och gossarna kom åxå hem en sväng och kort därefter fick vi utökning av barnbarn i huset med Anton och Selma. Kändes gött i mommohjärtat!

S och J kom och hämtade J och blev kvar på kaffe och prat. Kändes åxå gött i hjärtat! Vi både skrattade och grät!

Många roliga berättelser och åxå sorgliga.

Nu skall jag skriva min todolista inför morgondagen! Möjligtvis att jag viker tvätten åxå innan jag kryper till kojs. Pontus ringer då han vill bli hämtad!

Ha det göttigt!!!

Av Kajsa - 17 oktober 2009 00:06

Så var då ännu en vecka avklarad...väntar nu på att få magnetröntgen gjord...gruvar mej lite...tänk om jag måste ligga i tunneln i en timme bara för hälsenans skull...Nån som vet? Jobbigt att gå hela helgen och oroa sej för en sån liten baggis...Glad

Pontus är ute med killarna och jag gillar det inte...det kan bli svinhalt på vägarna och man måste inte dricka varje helg...Rynkar på näsan

Har investerat i en ny väska till mej själv...TACK mamma och pappa!!!!

 

Det blev kärlek vid första ögonkastet...Hittade den på Tampis när jag egentligen sökte en jeanskjol...Eller det var min Emma som såg den först.

Sitter just nu och njuter av 30 gram ostbågar...och en cola light...mitt fredagsmys...

 

Tänk att detta kort var till MEJ!!! Mina ögon tåras varje gång jag läser det! TACK för dom orden...dom bär!!!

På onsdag skall jag till HABITS och klippa håret...kanske åxå färga det...vet inte ännu...A-S sa att jag kunde bestämma mej då...

Våran Linnea har klarat körkortet nu i veckan...och det är så roligt! Nu gäller det att köra mkt! Tur jag har en bil med fyrhjulsdrift! Den känns som säker och bra.

 

Jag bara älskar denna bild på söstra mi! Minns att vi var till pajala och åt fin middag och då skulle Elli minsann visa hur en fin dam beter sej! Visst ser det gulligt ut!

 

Här ser ni en bild på mej och Elli då vi var små och satt i mormors famn! Jag sitter närmast fönstret...tror jag...Glad

Emma fick åka in med Anton på akuten i dag. han fick nässelutslag över hela kroppen och så kliade i hans mun! Allt gick bra och dom är hemma igen!

I morgon skall jag städa och ev åka in till Torneå och köpa en jeanskjol. Vill väldigt gärna ha en som är kortare än den jag har...den går ner till fötterna nästan...

Janne skall jobba i morgon så jag kanske stannar hemma och städar...

Nu ska jag fortsätta städa på bänkarna i köket...

Ha det gött!

Av Kajsa - 15 oktober 2009 20:31

Gissa vilka dom är? Jo, våra nya familjemedlemmar...i Krabbsläktet... Bästa bilden fick Lydia på Jeppe...

 

Men kan ni begripa vilken superkamera jag har!!!! Och vilken superfotograf i Lydia!!!

Jag glömde att visa ett mkt speciellt paket jag fick i fredags...

 

...Med ett mkt speciellt innehåll...

 

Min älskade lilla gubbe har målat en silvergubbe till mej!

Mkt kreativt och mkt fint tycker jag!


Ett paket fick jag hämta på Maxi i går...

 

Gottar mej åt detta! Har inte läst nån av dom men då jag läser på baksidan så ser jag att jag kommer att sträckläsa... TACK Ulla!!!

Var som sagt var till VV i dag...upp 400gr...jävligt trist men jag förstod det...har sovit jättedåligt hela veckan och inte ätit som jag ska...kanske inte mått så bra som jag borde...men man kan ju inte få allt här i världen Glad

Jag är ju alltid orolig för nåt/nån...känns det som!

Nåväl... på måndag skall jag till Gällivare på magnetröntgen...och faktiskt så hittar jag inte min remiss...Jag skrev ut Akis karta och la den plus remissen i en plastficka för att jag skall kunna hitta rätt väg först och sen rätt avdelning...

Ingen i min familj har sett den och det betyder att jag antagligen har lagt den på ett säkert ställe...Oskyldig

Alla presenterna har jag kvar på bänken i köket men i morgon skall jag placera ut allting. Slutar lite tidigare och eftersom jag antagligen inte har nån bil så blir det ingenting med presentkortsbokeriet...men det finns ju andra veckor!

Jannes buss har pajat i dag och då är han tvungen att ta min bil...skall inte gå in på detta ämne för då hamnar jag i affekt...Skrikandes

Kasper har avverkat flera böcker i kväll...glömde bort att ta tid när han läser och skriva upp allt så vi gör hela veckans läsning i kväll...

Skall strax hoppa i säng...sömnen är mkt viktig för viktnergången...

Satt och tänkte på våran fest...Vilka underbara människor som fanns runtomkring oss!!! Som kom för våran skull!

Man skall vara tacksam för sina vänner!!! Och vet ni...det är jag verkligen!

föresten hade jag 168 besökare häromdagen men endast 3 kommentarer...inte utan att man blir nyfiken va...Förvånad

Ha det gött för det ska jag!!!!

Av Kajsa - 11 oktober 2009 21:10

 

En bild som nästan visar alla presenter...men så var det många presentkort och pengar och sånt som jag inte visar här...

 

Min lilla Prinsessa...Lydia hade gjort detta fina album...önskar jag kunde visa er alla sidor!

 

Min vän Maggie skickade denna present...hon tyckte det var jag när hon såg den...jag älskar den!!!!

 

Denna underbara tavla fick jag av K och L...skulle ha valt den själv...blev så glad över den så ögonen tårades!

 

Av Joannas svärisar...Peters mamma och pappa fick jag detta Nominationarmband...dan efter kalaset tog jag ALLA pengar som jag fått och drog till Sara på Guldsmedsaffären...då blev det KAJSA...I love it!

 

En stor påse med ostbågs/bollsgotta ficka jag av J och M...plus denna instruktion Glad Månne om dom visste vad jag älskar...

 

Sen detta underbara smycke som jag fick av mina hjärtebarnsföreningsvänner..."Blåsljud på hjärtat" heter det...

Jag blev så glad över detta hjärta att jag fick svälja!

Jag fick så många paket och precis alltihop tycker jag om! Skall fota och visa mer i morgon.

 

Sista kortet för i dag får visa mina arbetskamraters present...dvs jag fick ett presentkort på Djurmagazinet...

"Lillis" heter detta lilla underbara liv! Så liten och så svår att lämna i fred...Kyss

I dag har jag vart på Ikea med mamma,Elli, Sara och Lotta. Vi fyndade massor! Bilder kommer senare!

Vi var även på Max och åt...äntligen fick jag äta min 8,5 points mat...å ni ska veta hur gott det var!

Både mamma och famme for hem i dag...kändes tomt och konstigt att komma hem från stan i dag.

Men vi har haft en roliger fest med mkt skratt och sång och musik och prat och mat...TACK alla ni som komme och gjorde kvällen så bra!

Mkt glad är jag åxå över "mina" ungar som på många sätt förgyllde kvällen...speciellt med sång och musik och anekdoter...Älskar er!

Ha en bra natt...det ska jag...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av Kajsa - 11 oktober 2009 18:27

Jaha! Nu går det inte att lägga ut bilder! Skit åxå! Men jag lägger iaf in en bild på presenten som jag fick av kollegerna från jobbet på Facebook så att ni som är mina vänner där kan se...Kommer dock att göra ett nytt försök här senare i kväll!Glad Ha det gött!


50+

Av Kajsa - 10 oktober 2009 22:44

Ja...nu är man 50+...Känns inte speciellt ännu...Ulla...Har du känt nåt speciellt? En sak märkte jag i dag...att jag behövde få sova på soffan ett tag...om det nu inte beror på gårdagens och nattens aktiviteter...Jag och mamma var hemma halv fyra tror jag...Sen vaknade jag med migrän...Fy fasen vad det kändes orättvist! Det enda jag drack i går var alkoholfri öl och Ramlösa...

 

Lydia gjorde tårtbotten och Emma gjorde tårtan...Men så god den var!

Grejen är ju den att vi i går inte bara firade mej och Elli utan vi var åxå på grannens begravning. Den var jättefin och även jättesorglig. Känns mkt tomt och konstigt att inte kunna springa in till Sune och prata.

 

Blev så full i skratt åt denna bild...min mamma skålar med min Pontus! I mammas glas var det alkoholfri bål och i Pontus var det med alkohol....Gulliga lilla mamma...hon höll ett jättefint tal till oss...inte bara ett utan tre tal!

Det första hade pappa skrivit...han hade inte möjlighet att vara här med oss så han skrev ett tal som mamma läste upp. Nästa tal hade Cessi skrivit och skickat till mamma...det tredjetalet hade mamma skrivit själv till oss.

 

Min söta och allrasnällaste syster!

 

Kasper var så ivrig att hjälpa till...här är det godiset som plockas fram!

 

Men inte skall ni tro att killen hann äta godiset sk´jälv...nej...han somnade och tillbringade tiden mellan framsätet i bilen och min famn. Aldrig att han skulle stanna hemma...nej nej...han var som klistrad vid sin mors sida.

Många kära och nära kom till oss i går. Maten räckte till men bestick och fat fick vi panikdiska mellanåt.

Sång och musik såg Leif och Per till att förse oss med.

Senare på kvällen/natten sjöng och spelade ungdomarna för oss...jätteroligt!

När jag skjutsat hem nästan alla(Kasper fick stanna hemma då för Janne var åxå hemma) var det bara mamma,Elli och Lotta kvar...då satt vi oss och prata med lite godis och läsk innan vi for hemåt så klockan hann bli halv fyra...

I morse vaknade jag med en h*vetes migrän...den tog inte slut förrän efter sammanlagt FEM olika medikamenter...

Jesper och Linnea skall till Sthlm i morgon så dom for till stan och sova. Lydia är i Nedre. Pontus i stan.

Jag har vart inne hos Sara på guldsmedsaffären och kompletterat mitt fina Nominationsarmband som jag fick av Peters mamma och pappa...Men fatta hur glad jag är!!! Det är så fint! Skall fota alla presenter så att dom som inte hann se dom i går kan kika in här och spana.

Nu ska jag överlåta datorn till Kasper...han skall skörda på Farmville...han spelar på min facebook...måste logga in och kolla upp alla bonusar och gåvor innan.

Ha det gött!

Föresten så har Pontus MIN mobil nu eftersom hans är kaputt och jag vill att han( eller jag...) skall kunna ringa om det är ngt!



Av Kajsa - 7 oktober 2009 21:20

 

Denna handduk brann på plattan i går... Det hela började med att jag skulle vara Janne behjälplig med att kolla opp vad som orsakade vattenrinningen från fläkten...Jag öppnade skåpet och blev nästan dränkt av säkerligen minst tio liter vatten som fullkomligt forsade ner på mej...

Lydia och Kasper hjälpte mej att skura bort allting och så la vi ett badlakan på spisen så att det som fanns kvar i fläkten kunde droppa på den istället för att bilda en rännil ner på golvet...

Helt plötsligt då Kasper stod vid bänken och delade ett päron började badlakanet brinna...Nån hade satt på plattan...

Men vem?

 

Denna fina filt har jag beställt från Malin för att ge till en färsk liten Karungigosse. Fick se foton på färskingen och det var då bland det sötaste jag nånsinn sett.

 

Jesper har bakat kladdkakor i dag...längtar till fredag då jag kommer att smaka på det mesta utan att räkna poäng...

 

Takdropp i dag...

 

...Samtidigt som bra skoterföre...

 

...Och fint snögubbsväder...

Kaspers två små vattenkrabbor har gått hädan...Det började lukta väldigt surt om akvariet även då jag bytt vatten varannan dag...det var då ett av tecknena på att dom är döa...Kasper har vart jättelessen men samtidigt åxå jätteklok!

I går var det kommunmästerskap på Aspen och jag hade den stora förmånen att följa med klassen dit.

Vilken fin klass det är! Sammanhållningen...humorn...lekarna...

Dom fick en fin andraplats i stafetten. En av killarna fick tre medaljer...men vad de andra i klassen var glada och stolta över honom! Ingen sur min alls! Att jag kände mej stolt!

i dag var jag in med två stycken 4:or som skulle hoppa in i 5:ornas stafettlag då några hade blitt sjuk.

Det gick riktigt bra...dom knep en tredje plats!

Vi åkte därefter direkt mot byn och skolan/jobbet...I vojakkala fick vi se niobussen i diket...något skrotig...

Just i det ögonblicket kände jag att nån var med mej...Pontus hade nämligen just innan ringt och sagt att han missade bussen...Mina tårar började rinna utan att jag tänkte på det...

Senare på dagen hörde jag att Annika var med i bussen så jag ringde henne för att kolla läget.

Då hade hon skadat benet och hade jätteont. Hon av alla människor!!! Som är en av det snällaste som finns! Varför just hon!? Om hon fortfarande har ont i morgon måste hon in och röntga benet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inget allvarligare fel är.

Försökte att länka till Kuriren men det gick inte...Rynkar på näsan

Nu skall jag gå och sova. orkar inte göra mer i dag/kväll...har njutit av 70 gram ostbågar...Sicken fest va!?

Ha det gött!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards