Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Påskdagskvällen

Av Kajsa - 12 april 2009 21:03

"Jag kommer snart att spy" sa Kasper alldeles nyss...Månne om det har nåt att göra med att han åt 11 chokladmuffins..."eller så kommer jag att rapa" säger det lilla livet fortsättningsvis...

Jag och Emma har bakat muffins med After eight i dag...väldigt goda men svåra att äta utan sked...


Så här såg dom ut innan vi gräddade dom...

...och så här efteråt...


Anledningen till att jag över huvudtaget orkar göra ngt är detta....

Fy attan så äckligt det smakar men effekten av det är att jag faktiskt har fått energin tillbaka!!! Alldeles sannt!!!!

Detta är vad vi har till påskpynt!!! Det lilla ägget i mitten har Joannah gjort tillsammans med Algot på Kyrkans barntimme. Jag bara älskar tuppen och hönans spretiga ben!

Var med Fammr till stan i går och fyndade detta på Rusta...10 kr stycket! Vet inte vad det är för ngt förrän jag har lyssnat men billigt var det!

Janne har skjutsat hem Famme nu i dag på efter middagen. När hon ringde mej i kväll sa hon att det känns som om klockan har stannat där hemma...så tyst och så ensamt! Lilla söta famme!

Pontus for till stan med killarna för att köpa slippapper och sånt till limosinrenoveringen. Ringde nyss för att kolla var han var och då var dom i Kukkola. Vi ska eventuellt (beror på om det kommer spya eller en rap) till Pello i morgon och vi måste fara relativt tidigt eftersom jag skall vara kyrkovärd klockan 18.00

Sen blir det bastu och framplockning av kläder och skolväskor....och reservkläder om man blöter ner sej(man= Kasper).

Jag börjar jobba klockan 6 på tisdagmorgon igen och det gäller att ta sej i säng i god tid...

Nu tror jag att jag skall sippa på lite äppelcider...sen skall jag göra ett litet ryck i tvättstugan.

Ni må ha det gött!!!

Avslutar med en låt till min älskade tvillingsyster...vad vore jag utan dej!!!?


 
 
Ingen bild

Sussi

12 april 2009 21:32

Jösses vad mycket gott här fanns :)
Vilken bil!!! Grattis :)))

 
Ingen bild

Ulla

13 april 2009 08:58

Hade era barn alltså påsklov veckan före påsk? Här är dom lediga den här veckan som börjar nu.

 
Ingen bild

elli

13 april 2009 09:50

TACK!!!!!

 
Ingen bild

MorsanBaloo

13 april 2009 09:54

Mums vad goda muffinsen såg ut! Förstår att Kasper åt "några" stycken. ;)
Visst är det bra med Chi san?! Jag tar också det. :)

 
Elisabeth

Elisabeth

13 april 2009 19:22

Låten du lägger ut... "That what friends are fore"... den gäller för dig också! DU stöttar mig oerhört mycket, min vän... vill att du ska veta det! Tack snälla för dina så så fina ord av omtanke borta hos mig! De bär starkt när det är som mörkast här...!

"Piggelinvätska"... var ett väldigt fyndigt och roligt ord! Å jag gissar att det vore någe för mig också...!

Varm varm kram, min vän...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Carina

Carina

14 april 2009 08:16

Appropå Hugo och solglasögonen, jodu, han skulle nog leva ett helt liv med dom på sig, men jag kör där med en vit lögn, att dom är i bilen och vi använder dom där i första hand :) Hoppas din påsk var trevlig! Dina muffinsar...skulle min man betala för att få, gjorde du bara vanlig chokladmuffinssmet o satte i en 'efter åtta'?

http://www.kaija.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna

14 april 2009 09:04

men fy vad gott med after eight muffins!!!!!!! SLURP! ;)

 
Ingen bild

Erik

14 april 2009 10:01

Era muffins ser goda ut.

 
Ingen bild

Bettan

14 april 2009 14:04

Dom både lät och såg goda ut dom där muffinsarna! Skulle behöva boka date med dig och Elli och få lite positiv energi från er båda, min är som bortblåst på alla plan... Kram

 
Lena L

Lena L

14 april 2009 21:33

Mumseli mums! Smakade de hälften så gott som de såg ut så förstår jag att det blev några stycken ätna! Gick illamåendet över? 11 såna i en liten mage måste bli lite tufft!

http://www.belena.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards