Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Hejsan!

Av Kajsa - 25 april 2009 15:58

Chi san har ni väl hört talas om? Ett naturpreparat som gör en piggare på studs! En till två ggr per dag är dosen! Nöj er med en gång per dag...Då jag tog den två ggr var jag klarvaken och pigg som en Pommac ännu vid två tiden på natten...

I dag har jag INTE tagit Chi san! Men har ändå hunnit avverka ett lättare migränanfall...hängt ut två tvättar...plockat bort alla julsaker från tvättstugan...städat badrummet...och nu väntar den förhatliga hallen!!!!

Just precis som solen börjar titta fram...

Skulle hellre vilja sitta på altanen med en stor mugg kaffe...ett korsord...och en fet cigarr...MEN nu är det på detta viset att...Jag har just druckit två muggar kaffe...inget korsord att lösa....och så röker jag ju inte!

Alltså är det lätt fixat...Jag städar helt sonika hallen!!!


Kasper hämtade två små stolar och ställde upp dom på altanen för att Anton och Algot skall kunna sitta där och sola sej...

Var är nu övriga i min familj? Lydia är ute och cyklar med Emma och Henny...Kasper är nere hos Rasmus och leker...Jesper är på Fräkinsaari och ser på Formel ett...Janne städar MIN bil...Pontus var nyss ute i garaget och skulle städa där MEN hittade några skivor så nu sitter han vid datorn och lyssnar på dom.

Inget mer svammel här nu...bara att ta tjuren vid hornen...Jag skall ta ett kort före och ett efter hallstädningen!


Ha det gött!/Kajsa

 
 
Ingen bild

elli

25 april 2009 18:38

Heja heja!!! Varför kommer ni inte hit och drar en kopp kaffe???

 
Ingen bild

Ulla

25 april 2009 19:54

Å vilken stor och härlig altan! Jag vill också ha en sån med plats för en massa folk.
När jag fyllde tretti fick jag i present av en granne växande träd som Börje eller han skulle bygga en altan av. Men det bidde ingen och nu har träden blivit 20 år större, så det borde kunna bli en jättestor altan!

 
Ingen bild

joannah

25 april 2009 19:56

Vad fint det är på altanen, bara tara gumman som saknas...

 
Lena L

Lena L

25 april 2009 20:06

Å vilken härlig altan! Och vilken härlig tid som väntar nu några månader framåt! Vår altan fungerar som förråd för skoter, cyklar osv under vintern och ännu har vi inte rensat den och fixat iordning. Men till nästa helg ska vi säkert hinna. Den här gick åt till fotboll för min del och skotertur för Bengt. Nåja, det är trevligt det med!

http://www.belena.net

 
Ingen bild

jag själv

25 april 2009 22:27

Jag ser ju att taras täcke och vattenskål ligger kvar på altanen...snyft...fan vad hon fattas mej!!!

 
Ulla

Ulla

28 april 2009 20:15

Hej, kikar in i stugan och önskar en trevlig kväll.
Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards