Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Lördagkväll

Av Kajsa - 5 september 2009 20:37

Folk som fräser till mej kan gå och dränka sej!

Nog om det!

Har vart på byaloppis i dag. Gustavssonshuset skall tömmas och säljas. Jag har verkligen fyndat i dag!

 

Dessa underbara koppar med fat...plus ett keramiktroll som Kasper köpte...

Fyra styckna vägglampetter...

Två coola retropallar i barhöjd...

Plus annat porslin...en Perkulator...två stycken skrivbordsstolar...Jag är så in i baljans nöjd!

Janne fick komma dit med firmabilen så att stolarna kom hem!

I går kväll var det ju åska som vanligt här...ingen tv...MEN jag, Lydia och Kasper spelade Spökjakten" Vi hade jättemysigt med både chips,godis och läsk...

Kan tilläggas att min Prinsessa vann!!!

Det känns så murrigt och burrigt när det är regn och blåst ute så jag har helt sonika börjat ta fram ljus och lampor. 

 

Denna lampa har jag fått i julklapp av Maggie! Jag älskar den! Nu känns det gott i hjärtat då jag har fått fram den igen.

I dag har jag vart på Ikea med Lydia,Jesper,Linnea och Elli...

Vi nästan sprang genom butiken för alla visste vad som skulle handlas...utom jag som inget tänkte handla men som hjorde det ändå...Ett jättefint tyg att ha som duk på köksbordet...trepack ljushållare i röd fin färg och diverse billiga mattor(4:-/st).

Mest av allt var jag sugen på fika...

Alla utom Elli tog jordgubbscheesecake...Elli åt denna delikata prinsessboll.

Att hon dessutom fick allt till halva priset gjorde ju inte asken sämre!

I kassalön blev hon åxå bjuden på veggoköttbullar... Men det får hon skriva om själv...

NSD i går...

Som en pil in i mitt hjärta! Vilken goding han är våran Micke!!! Visst var det gulligt gjort! TACK snälla Micke!!!!

Vi har vart och kollat in Kukkola byastuga inför vårt kalasande...Det blir nog att hålla till där. Skolan känns så tråkig och stel. På skolan får man för det första inte låna köket om man inte tillhör en förening...

Synd bara att en god väns begravning är samma dag som jag fyller år. Men det blir nog bra med det ändå, givetvis hänger jag med S på hans sista resa!

Ett fynd i min stil gjorde jag i dag på Maxi..."Hemvärn och påssjuka" hittade jag på dvd! Guess what´s on our tv this night??? Nästan så jag längtar till sängen...

Nu måste jag försöka börja sila bort allt skit som kommer ut från andras munnar...eljest blir jag ju galen...Har börjat se ljuset i tunneln nu! På torsdag börjar VIKTVÄKTARNA i Happis igen.

Nu ska jag dricka lite Ramlösa och packa in Rasmus present...Tjingeling!!!

 
 
Ingen bild

mamma

5 september 2009 21:29

Man blir genast gladare när man får tända lite mer.Roligt att bli offentligt tackad
Var är byastugan? Håller på att fundera ut lite inför er stora dag.

 
Ingen bild

elli

6 september 2009 08:06

Men vem fan fräser och säjer dumma saker till dej??
Jävla idioter!!!
Kopparna och faten är jättefina. Tänk sånna i rött???

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2009 08:20

Om någon fräser åt dig så ge dom en stor spark där bak! Du är bäst, glöm inte det!

 
Ingen bild

Ulla

6 september 2009 09:36

Låter bra med ljus i tunneln. Hoppas det snart skiner riktigt fint på dig!
Ser faktiskt mysigt ut med alla ljus och lampor fast jag vill ju ha sommar länge än...
Här har vi inte haft åska en enda gång i sommar. Både Börje och jag har reagerat på det, det är nog första gången i mitt liv som det inte mullrat åska en enda gång på en hel sommar!
Verkligen fynd det du hittade förresten. Barpallarna och kopparna skulle jag också ha köpt

 
Monica

Monica

6 september 2009 10:42

Vilka fina fynd du gjort ! Låt allt skitsnack gå ut genom de andra örat!

http://mokos59.spaces.live.com

 
Ingen bild

Carina

6 september 2009 17:19

Hörrö, om nån fräser, fräs tebax, fast lite högre! :)

Alltså, jag älskar loppis, jag ÄLSKAR porslin! Gud vad jag ångrar en sak, var i Sundsvall på loppis under semestern, dom hade allt möjligt där, men bla en stor kartong med kaffekoppar. Det var alla möjliga sorter blandat, men för 5:- st, jag köpte ingen... borde ju såklart ha köpt till doppikoppen!

VV i Haparanda... borde väl satsa hårt igen, ska du?

 
Ingen bild

kerstin

7 september 2009 15:40

folk som fräser åt en behandlar man som luft. kram

 
Ingen bild

Bettan

7 september 2009 21:16

Fina fynd!
Jag såg faktiskt det där i tidningen och tänkte för mig själv: Äntligen några som jag VET förtjänar dagens ros!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards