Alla inlägg under november 2008

Av Kajsa - 18 november 2008 21:57

Denna bok har jag beställt i går och fått i dag! Har börjat läsa den nu. Såg på Nyhetsmorgon i söndags där familjen Krogh var med och berättade om sitt liv med ett svårt sjukt barn. Jag blev så tagen av hela historien så jag läste hennes blogg och där hittade jag hur jag kunde beställa boken.


Jag har blivit utmanad av Åsa


Tre saker som skrämmer mig:
Att La Familia ska drabbas av något ont
Naturkatastrofer
Elaka människor


Tre personer som får mig att skratta:
Susanna L
Ida A
Mr Bean

Tre saker jag älskar:
Singstar
Mitt badkar
Kalas

Tre saker jag hatar:
Elakt skvaller
Baktaleri
Spindlar

Tre saker jag inte förstår:
Varför inte vägverket kan sanda/salta vägarna bättre
Hur någon kan utnyttja barn eller djur sexuellt
Hur nån kan tycka om ketchup

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
Ett headset
En digitalkamera
Ett tomt ölglas

Tre saker jag gör just nu:
Skriver detta;)
Tänker på två som har det svårt just nu
Rapar(av ölen som jag drack)

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Upptäcka botemedlet mot canser
Se vårt eget land med tåg eller bil (gillar inte flyg)
Skaffa en egen häst (Islänning)

Tre saker jag kan göra:
Diska
Dammsuga
Tvätta kläder

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Hammerfall
Vågor som rullar in mot stranden
Ditt hjärta

Tre saker jag skulle vilja lära mig:

Springa
Spela piano
Att prata finska flytande

Tre favoriträtter:

Min egen fisksoppa
Kyckling
Jespers veggoröra


Tre personer som jag utmanar:
Ulla, Elli och Bettan

Nu är det så att jag inte får dessa förbenade länkar att funka i dag...suck! Men det gör inget för ni som är utmanade kan ju läsa...eller hur!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Skickar här en kram...en jävligt STOR kram till er som behöver en!

Av Kajsa - 17 november 2008 21:24

Det första som händer mej då jag följer mina barn in på skolan är att Henny kommer fram med en blomma som hon gjort till mej! Visst är den fin! Lilla gullegumman!!! Hon är så snäll och fin våran Henny!

Just nu står det 12039 på min stegräknare! Kläm på den ni! Jag gick till jobbet i morse...med stavar och Ipod! Sen när det var dags för min rast gick jag en runda till. Kommer att försöka gå varje dag! I morgon skjutsar Janne mej och Kasper till skolan och när jag lämnat min guldklimp där går jag en runda med stavar och Ipod innan jag går till mitt jobb. Känner att jag måste träna in mej på lite motion nu för snart är det 8 december och min träningsalmanacka!!! I dag har jag jobbat sista dagen på dagis för Vivi. I morrn är hon tillbaks på jobbet. Skönt för henne att hon inte har ont mera!  Känns faktiskt lite tråkigt att inte "tillhöra" ett gäng mera. fick en massa slängpussar av en liten dagisgoding i dag när han for hem. Suck!!!! Nåja, kanske jag får jobba mera där så småningom...När jag kom till jobbet i morse(jag började halv 11 så det kanske inte kan betecknas som morse...) sprang ett av barnen emot mej och jag fick jordens kram...vet ni vad han sa? Jo "Här kommer din pojke, fröken"!!!! Men fatta hur gott det kändes i mitt hjärta! På onsdag är det dags för kalas igen! Lilla Emil T fyller hela 4 år! Och givetvis skall det firas! Peppe skall göra en äggfri tårta (Jag gör botten och Peppe fixar resten)! Har i dag bakat drömmar med Lydia och Henny. Det blev fem plåtar...varje plåt skulle vara i ugnen ca en halv timme...Egentligen gillar jag inte drömmar...I morgon skall jag göra mazariner (eller Cataliner som dom heter dom man har sylt i) Tyvärr har jag inga jordgubbar kvar så i år fyller jag dom med lite hallonsylt istället (bara så du vet lillsyrran...) Morgondagen bjuder åxå på ett utv.samt med min Guldklimp och en resa till Happis för att inhandla byxor och vantar till Guldisen och bara vantar till mej och Prinsessan. Thats all Folks!/Ha det gött!

Av Kajsa - 14 november 2008 22:48

Skärp er nu Johan fans! Han kan inte sjunga! Han är inte nån idol! Inte nu men kanske om två år! Hur kunde Robin E åka ut? Fan så upprörd jag är! Tur att Alice är kvar åtminstone! Nog om det! I dag fick Kasper sitt jultidningspaket och kan ni fatta hur lycklig han då han packade upp sina vinster! Ni ser dom här nere! Snö har vi fått i massor! Ljuvligt tycker jag! Det blir mkt ljusare och roligare att vara ute. I morgon skall jag och min gode vän Håkan vara behjälpliga på Folkets Hus där "Över älven" spelas. Vi skall hjälpa till med lite av varje. Prinsessorna skall åxå komma med. Har vart hos Elli och flickorna i går(Åke var som vanligt på vift...) Nu väntar mitt lilla gullefjun på att mamma skall komma och sova...bäst jag gör det! Godnatt mina vänner!

Av Kajsa - 12 november 2008 17:51

Den 8 december smäller det! Nu undrar ni förståss vad som skall smälla...Jo, det är nämligen så att när jag häromsistones var med Joannah och några av kidsen på akuten så passade vi på att gå in på Ica Maxi och handla lite förnödenheter. Där...mitt bland alla nästaårsaalmanackor hittade jag DEN!!!!! Den var så fin och behändig! Man kan t om lägga in ett eget foto som första sida! Det var ju bara en hake... Min nya almanackskalender är en "Träningskalender" Men förstå hur jag kommer att få ligga i! Varje dag skall det fyllas i nån form av aktivitet...t om vikten skall man ange! Målet med motionen! Där finns tabeller i hur många sitsups eller armhävningar jag skall klara av för att vara över medel...Detta skall bli väldigt skojsigt! jag skall rapportera här hur detta projekt framskrider. Mitt mål är att gå ner åtminstone 10 kilo till att börja med! Fast det räcker för mej eftersom jag såg väldigt sjuk ut då jag för några år sen gick ner 20 kilo. Men tänk, minska 10 kilo och få kondition samtidigt... Kanske jag far och tjuvstartar i morgon och kör lite vattengympa...det får dock bli utan mina nya simglasögon för jag har inte hämtat ut dom ännu. Åsa! kanske jag tar på mej dom inför nästa biobesök...hihihi...Madagaskar 2 skall jag och ungarna gå och se på när den kommer. Nu till något mera vankelmodigt...På måndag jobbar jag sista dagen på dagis! Ordinarie personal är på plats på Tisdag...Som förövrigt kommer att bli min lediga dag tillsammans med Torsdag hädanefter. På Tisdag sitter jag nog hemma och äter lite gott för att trösta mejsjälv...Nej så galen är jag inte!!!!! Självklart äter jag MYCKET gott! Ha det gött mina vänner!!!

Av Kajsa - 11 november 2008 16:04

Eftersom jag inte kan få den effekt jag ville här på bloggen så kommer bilderna att ses nederst i detta inlägg. Har inte riktigt grepp ännu hur jag skall kunna skriva något under varje bild ännu..men men detta går ju åxå bra! Som ni ser så fick jag ett glädjande besked från mammografin! Jag våndas varje gång! Livet skall man inte ta förgivet! Men i allafall så blev jag ju så himla glad i hatten av detta besked så jag beställde klänningen och koftan från Gudrun Sjöden!!!! I grönt givetvis!!!! Som den galning jag är så har jag även beställt en annan knäpp grej...Då jag i lördags var in på Synsam för att justera mina nya glasögon, fick jag syn på deras prislista....Där stod det: "Simglasögon med styrka 450:-" VAD TROR NI JAG GJORDE DÅ? Jajamensan!!!! Självklart beställde jag simglasögon i grönt med askgrått glas...Ska faktiskt börja med i vattengymnastiken!!!! Min Joannah undrade om det inte kommer att se konstigt ut att ha simglasögon på när man är OVANFÖR vattnet...Visst kommer det att göra det men det struntar väl jag i eftersom jag kommer att vara sketafin i mina nya gröna simglasögon...eller....? I dag mår min prins inte så bra! han vaknade i morse med feber. Janne var hemmavid medan jag var på jobbet sen böt vi. Vet ni vad min lilla skumgroda hade sagt till Janne klockan 8 i morse? Med en väldigt ynklig röst deklamerade han att" Om 6 timmar kommer mamma hem" Just nu ligger han (precis som han gjort hela dagen) på soffan och ser på Janne Långbens galna gäng. Jag har en älgstek i grytan på putteri och en tvätt i maskinen. Jag har föresten vart väldigt nära en hjärtinfarkt i dag!!! När jag åkte ner på skolan för att hämta hem flickorna och Pontus fick jag se MIN SJUKE SONS kläder och skor ligga utslängda på korridorsgolvet!!! Men fan vad förbannad jag blev! Jag gick in på frillo där 4 ur personalen satt och sa vad jag tyckte! Det kändes så oerhört kränkande att se Kaspers kläder och skor ligga på golvet när jag vet hur noga han är med att hänga upp allt ordentligt eftersom jag har tutat i honom det! Nu måste jag kolla läget med min älgstek innan den blir helt förstörd...Ha det gött!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

STORT GRATTIS TILL DEJ, MIN LILLASYSTER PÅ DIN FÖDELSEDAG!

Av Kajsa - 9 november 2008 22:26

Hittade ett test hos Gisan som jag inte kunde låta bli att göra. Sitter här vid datorn och undrar när Peppe kommer hem...han har fart till Korpikylä på bastu och jag bad han att inte bli så sen för om det blir minusgrader så kommer halkan som ett brev på posten. (Nu kom Peppe hem) Jag har vart på akuten med min prinsessa idag. Åkte med Joannah som skulle dit och visa upp Algots hals. Lydia hade halsfluss men Algots prov visade inget så dom åker tillbaks i morgon och tar nya prover. Nåväl, när vi var klara på akuten och skulle hoppa i bilen så saknade jag....min väska...glömde den i ett av rummen på akuten...ringde på och sa vad jag ville. När jag tagit min väska så gick jag och pratade med ena sköterskan samtidigt som en annan(manlig) kom in i rummet och bad henne registrera både pojken(Algot) och flickan(Lydia)...NÄHÄ!!!!! Sa jag då...Läkarnörden kikade BARA i Lydias hals INTE i Algots! Här skall inte registreras nånting på Algot! Ok sa sköterskan vi registrerar bar Lydia! Nu ska ni veta att jag INTE kallar nån nörd UTAN anledning...Janne fick en kvist i ögat i fredags och for således(efter mkt tjat från mej) på akuten i går för att kolla upp det medan jag och Kasper gick en runda på Ikea. Vet ni vad läkarnörden gjorde? Jo PETADE i Jannes öga med en ficklampa så Janne låg och nästan vred sej i smärtor när vi kom hem!!!
Säger som Sara Suo sag t en gång: EN IDIOT ÄR EN IDIOT! På Ikea i går köpte jag några plastbackar och en lampa. Har rensat som bara den ovanför datorn och ovanför pianot...men än är inte rensningen klar...fler backar måste inhandlas OCH en kökslampa!  Janne har blivit firad av ungarna i dag. Peppe gjorde en superdupergod tårta som ni kan se här nedan! Jag kommer ALDRIG mer att göra en endaste tårta!!! Peppe har visat sig vara en riktig hejare på tårteri! Jag har ringt till min pappa nu i kväll...har varit alltför lessen för det under dagen. Vi kunde ju inte åka hem till Pello heller eftersom Lydia har halsfluss för jag vill ju inte att honskall smitta mamma eller pappa. Men det hade känts som bra att fara hem nu och få prata lite om farbror Birger samt att tända ett ljus hos farfar. Jag känner en enorm tacksamhet över att mina barn får fira sina pappor och jag min. Det finns faktiskt dom inte har sina pappor kvar på jorden. Nu avslutar jag med en tårtbild och en stor kram till er allihopa!

Av Kajsa - 7 november 2008 18:21

I dag fick jag ett mkt sorgligt besked. Min farbror Birger som bor i Stockholm har hastigt dött. Jag som ville visa honom hur fint det blivit i Pellohuset...Hoppades så att han skulle komma hem till Pello i sommar...Tänkte skicka honom en fin blombukett och ett riktigt gott vin när han nästa år skulle fylla jämna år. Nu hoppas jag bara på att han kommer hem igen för sista gången. Fan vad jag är lessen!

Av Kajsa - 6 november 2008 22:25

Har jag missat "Halv åtta hos mej" denna vecka? Svar...JA! Men fatta att jag inte har haft så mkt tid över för tv:n! Jag!!! Den sanna tv-narkomanen! Men som sann Teliafreak så har vi nåt på vår tv som heter "Tv4 Anytime" På den kanalen kan vi se missade program MEN INTE "Halv åtta hos mej"... Nu undrar jag varför???? Vad jag däremot fyndat på Anytime är en helts sagolikt rolig serie av humorkategori som heter "Den lilla mosken på prärien" Har nån av er sett den? Skulle så gärna vilja se en fortsättning på den. Jag fick skratta högt flera ggr till varje avsnitt och det gör jag bara till Stefan och Kristers farser...Ja och Albert och Herbert åxå förståss...och Skenet bedrar...Äsch...jag skrattar visst åt allt. Nu till något helt annat!!! Vi har en son som inte tål julgran och vi har varje år tänkt att nu testar vi om han tål den eller ej...Ifjoljulas fick vi slänga ut granen på juldagen och då hade vi tagit in den dan före julafton. Nu i år tänker inte jag testa mera utan har faktiskt tänkt hugga en tall i stället! Vad VET ni om det? Är det skillnad allergimässigt på gran och tall? Har hört att det ska gå bättre med tall men jag är väldigt skeptisk! Avslutar med en av det ultimata julsånger i modern tid...lite tillägnad Lotta...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards